Zorg dat je gezien wordt met stickers bij de opening van jouw winkel!

Afbeelding1-1

Als je een nieuwe winkel of een nieuw restaurant opent, wil je natuurlijk dat je opvalt en gezien wordt door jouw doelgroep. Je wilt dat potentiële klanten gemakkelijk de weg naar jouw bedrijf kunnen vinden. Er zijn veel verschillende manieren om klanten hierover te informeren. Denk bijvoorbeeld aan huis-aan-huis bladen, flyers of reclame borden. Naast die promotiemogelijkheden, is er nog een sterke manier om jouw nieuwe bedrijf te promoten: raamstickers! Zo kun je nieuwsgierige voorbijgangers vertellen over wat er in het pand gaat komen en zelfs vast aansporen om later terug te komen. In dit blog vertellen we meer over het inzetten van raamstickers bij een (her)opening van je winkel of restaurant en welke folie handig is voor dit soort promoties.

 

Oude locatie gebruiken voor promotie

Op 29 december 2019 opende Burger King een restaurant aan de Jansstraat 43 in Arnhem. Het voormalig restaurant aan de Weverstraat is met de komst van de nieuwe locatie dan ook gesloten. Maar dit betekent niet dat het oude pand niet meer inzetbaar was voor promotie. Het restaurant op de nieuwe locatie bevindt zich namelijk op zo’n 100 meter afstand van de voormalige locatie. Hier heeft Burger King slim gebruik van gemaakt. Door het pand op de oude locatie in de aanloopstraat naar de nieuwe locatie te voorzien van raamstickers met bewegwijzering naar het nieuwe restaurant, spreekt de Burger King zowel zijn bestaande als potentiële klanten aan. De potentiële klanten weten meteen dat er een ‘nieuwe’ Burger King komt en bestaande klanten worden nog eens extra benaderd met deze manier van reclame maken om langs te komen op de nieuwe locatie. Zo weten zij dat ze voortaan een stukje verder moeten lopen voor hun favoriete restaurant. Daarbij springen de ‘smaakvolle’ visuals direct in het oog, waardoor de route naar het nieuwe restaurant niet te missen was!

Afbeelding2-1

Foto's: De "smaakvolle" visuals zijn geprint en aangebracht door Stickercompany uit Eindhoven, geprint op Neschen Easy Dot.

Easy dot van Neschen

De ramen van het oude Burger King pand zijn vakkundig voorzien van full color visuals, geprint op Easy dot van Neschen en aangebracht door Stickercompany uit Eindhoven. Easy dot is een door Neschen ontwikkelde folie die heel gemakkelijk zonder luchtbellen en vouwen aan te brengen is. Dit komt doordat Easy dot een zelfklevend vinyl is voorzien van een ‘dotbelijming’. Doordat de lijm niet egaal is, maar juist uit ‘dotjes’ bestaat, ontstaan er kleine luchtkanaaltjes waardoor je een teveel aan lucht met je hand of een rakel kunt wegleiden. Afbeelding3-1Hierdoor is de folie zeer eenvoudig luchtbelvrij aan te brengen, te herpositioneren en te verwijderen zonder lijmresten achter te laten op het oppervlak. Alleen op een ondergrond van pvc heb je na verloop van tijd kans dat er lijmresten achterblijven bij het verwijderen. Maar voor tijdelijke signing op ramen is het ideaal doordat het zo gemakkelijk aan te brengen en te verwijderen is. Waar Burger King er slim gebruik van heeft gemaakt door de bewegwijzering op de ramen te plakken, kun je er natuurlijk ook voor kiezen om na de opening van je winkel of restaurant de raamstickers in te zetten als promotie.

 

Tips voor de opening van jouw winkel of restaurant

De (her)opening van je winkel of restaurant is een feestelijk moment waarbij je zoveel mogelijk wilt opvallen. Probeer verder te kijken dan een standaard ballonnenboog of rode loper. Met geprinte media bepaal je precies hoe jouw uitingen eruit zien, gepersonaliseerd en in jouw huisstijl. Wees creatief en steek standaard elementen in een nieuw jasje, wel zo origineel! Wij zetten een aantal tips voor je op een rijtje hoe je jouw opening zo origineel mogelijk houdt door het inzetten van print media.

 

1. Maak gebruik van opvallende communicatiemiddelen

Naast dat het doel van de opening is dat je mensen naar je winkel of restaurant wil trekken, is het ook belangrijk dat mensen steeds meer in aanraking komen met jouw merk en hierachter gaan staan. Maak daarvoor gebruik van communicatiemiddelen die helemaal passen bij jouw huisstijl en merk. Kies er bijvoorbeeld voor om een foodtruck neer te zetten met jouw merkuitingen erop. People love food. En al helemaal als het gratis is! Magneetfolie is hiervoor een uitstekende keuze. Geprinte magneet visuals hechten door middel van een magnetische coating op ijzerhoudende ondergronden, zoals die van een foodtruck. Doordat er geen lijm gebruikt wordt is de folie na afloop van de actie weer eenvoudig en snel, schadevrij te verwijderen.

 

2. Ludieke middelen op straat

Mensen krijgen bij een bezoek aan de stad meer dan genoeg flyers in hun handen gedrukt. Alleen flyers uitdelen met wat informatie erop, daar ga je het dan helaas ook niet mee redden. Neem je merkuitingen nog een stapje verder.

Als we op het gebied van communicatie iets geleerd hebben van de corona crisis is het wel dat de attentiewaarde van vloerstickers enorm hoog is. Dus een ideaal medium om mee op te vallen tijdens jouw opening! Gebruik ze als bewegwijzering of om een kortingsactie te promoten, door gebruik te maken van een 3d effect valt je vloersticker nog meer op! Lees hier hoe het Wellantcollege een 3d vloersticker toepaste bij de heropening van hun scholen.

Een ander voorbeeld is van Peek & Cloppenburg uit Düsseldorf, zei trokken de aandacht voor hun campagne met een levensgroot object in combinatie met vloerstickers. Het mega melkpak met cornflakes is niet te missen. De “marmeren” ondergrond is geprint op UVdot print ‘n’ walk van Neschen. Een ludieke actie die direct opvalt en waar mensen over praten!

UVdot print n walk project

De klassieke rode loper uitrollen is verre van origineel, maar door hem in een nieuw jasje te steken met behulp van vloerstickers pas je jouw entree helemaal aan naar je eigen huisstijl.Tijdens de Dutch Design Week van 2016 en 2017 werd de gehele entree van de Bijenkorf voorzien van vloerstickers, een eigentijds alternatief voor de klassieke rode loper.

IMG-20171024-WA0000

Vloer entree stickers2
Foto’s: Tijdens de Dutch Design Week van 2016 en 2017 werden vloerstickers gebruikt om de entree te markeren, geprint & aangebracht door Starfoto, Veldhoven.

3. Geef iets van waarde

Heel leuk al die papieren flyers, hapjes die je meteen op hebt en balpennen die je na twee keer schrijven weg kunt gooien, maar mensen verwachten meer. Zorg ervoor dat je jouw (potentiële) klanten iets van waarde mee kunt geven. Je kunt hiermee ook goed inspelen op de seizoenen. Open je bijvoorbeeld in de zomer? Denk dan aan zonnebrillen, petjes of zonnebrand met jouw merkuiting erop. Open je in de winter? Denk dan aan handschoenen, sjaals of bijvoorbeeld duurzame tasjes met jouw merkuiting erop. Juist als je iets meer spendeert aan kwaliteit, zullen mensen ook eerder deze incentives gaan gebruiken. Zo zie je straks iedereen in de stad lopen met duurzame, linnen tasjes met jouw merk erop!

De opening van jouw winkel of restaurant door middel van signing

Ondanks dat de kleuren van Burger King sowieso niet te missen zijn, heeft deze bewegwijzering actie goed geholpen. De stickers vielen op en de route naar het restaurant was niet te missen. Ook voor de opening van jouw winkel of restaurant zijn er genoeg mogelijkheden voor de inzet van signing. Benieuwd wat er mogelijk is met printmedia voor jouw bedrijf? Naast de bovenstaande tips, geven wij graag gericht advies. Neem daarom vooral contact op als je vragen hebt.

Wil je nou meer weten over signing in coronatijd? Bekijk dan eens de brochure ‘Back to Business’ voor grafische oplossingen voor vloeren, wanden en ramen.

New call-to-action