Roll-up banner: perfect voor het overbrengen van jouw boodschap
Er zijn talloze situaties waarin het communiceren van een bepaalde boodschap van essentieel belang is. Denk maar aan een beurs, verkooppromotie, een intern evenement of in de winkel. In al deze situaties kan een boodschap mensen stimuleren om op je af te stappen en met jou in contact te komen. Maar vooral tijdens events zit je vast niet te wachten op gesleep met materialen en onhandige constructies, om dit voor elkaar te krijgen. Hoe communiceer je dan op een snelle en eenvoudige manier je boodschap aan de doelgroep? De ideale oplossing hiervoor is het gebruik van roll-up-systemen. In dit blog vertel ik je meer over het gebruik, de voordelen en ontwerp tips voor deze banners.
Een eyecatcher in een oogwenk
Hoewel je je boodschap groots over kunt brengen, is het gebruik van de banner slechts een kleine moeite zoals je in deze video ziet:
Een van de grootste voordelen van deze systemen is dat ze altijd kunnen worden voorzien van een nieuwe print. Dat maakt een roll-up banner niet alleen een blikvanger waarmee je je boodschap overbrengt, het is ook nog eens een zeer decoratieve toevoeging aan je beursstand of winkelpand. Ideaal dus wanneer je de banner voor verschillende gelegenheden in wilt zetten of na een beurs nog op kantoor wilt blijven gebruiken. Het opbergen en vervoeren van een roll-up banner na een event is bovendien een fluitje van een cent. En wist je trouwens dat onze Roll Up S10 bekroond is met de bekende Red Dot Design award?
Direct aan de slag met deze ontwerp tips
Wil je je bedrijf promoten, een nieuw product introduceren of een nieuwe dienst aanbieden? Of ben je op zoek naar een perfecte oplossing om een andere boodschap over te brengen? Dat kan uitstekend met een roll-up banner. Houd voor een perfecte presentatie rekening met de volgende ontwerp tips:
- Zorg dat je bedrijfsnaam duidelijk zichtbaar is zodat deze snel en makkelijk wordt herkend
- Wees kort en bondig, steekwoorden zijn vaak beter dan lange zinnen
- Kies voor zinvol beeldmateriaal dat je boodschap ondersteunt
- Kies lettertypen die eenvoudig en makkelijk te lezen, ook van een afstand
Als je jouw boodschap hebt geformuleerd en het ontwerp hebt gemaakt, is het tijd om de roll-up banner samen te stellen zodat ie voldoet aan jouw wensen en eisen.
Zichtbaar en krasbestendig
Omdat dit displaysysteem zo flexibel en makkelijk in gebruik is, komt het vaak voor dat bedrijven ‘m bij verschillende gelegenheden en in diverse ruimtes toepassen. Perfect, maar dan moet je wel rekening houden met variërende lichtinvallen en lichtsterktes om de banner in alle gevallen even goed zichtbaar te laten zijn. Door gebruik te maken van printmedia met een hoge opaciteit, blijft de zichtbaarheid gegarandeerd. Dankzij de zilverkleurige achtergrond voorkom je dat er licht doorheen schijnt. Bovendien is de krasbestendigheid van de banner van belang. Zeker als je het systeem regelmatig gaat gebruiken. Beschikt het printmateriaal van zichzelf niet over een krasbestendige coating, zorg dan dat je deze lamineert met een krasbestendige lamineerfolie. Hierdoor staat niets een permanente en visueel aantrekkelijke presentatie meer in de weg.
Zo kies je het juiste materiaal
Om de kwaliteit van de banner zo lang mogelijk te behouden, is het slim om voor materialen te kiezen die het best passen bij de gelegenheid waarvoor je de banner gaat inzetten. We maken hierbij onderscheid tussen media die bedrukt kunnen worden met inkten op waterbasis (Printlux) en media die bedrukt kunnen worden met (eco) solvent, latex- en UV-uithardende inkten (Solvoprint).
Als je de banners meerdere keren gaat gebruiken, raden we aan om voor media te kiezen die voorzien zijn van een krasbestendige inkjetcoating, een zeer goede vlakheid hebben en absoluut ondoorzichtig zijn.
Op het gebied van media die bedrukt kunnen worden met (eco) solvent, latex- en UV-uithardende inkten, is de FILMOprint Nolite Diamond uitermate geschikt. Deze milieuvriendelijke 175 micron sterke polyester biedt verschillende voordelen zoals:
- Zeer opaak door zijn zilverkleurige achterkant
- Uitstekende vlakheid
- Zeer robuust dankzij een ijzersterke speciale krasbestendige coating
Deze drie voordelen leiden ertoe dat een roll-banner gegarandeerd meerdere beurzen meekan zonder te beschadigen. Ook hoeft de banner hierdoor niet gelamineerd te worden met een krasbestendige lamineerfolie.
Aan de slag met jouw roll-up banner
Na deze informatie en tips voor het ontwerpen van jouw boodschap, het kiezen van de juiste materialen en gebruik van een roll-up banner, staat niets je meer in de weg om jouw doelgroep te bereiken. En houd tot slot in gedachte: less is more. Probeer het rustig te houden en vermijd te veel verschillende felle kleuren die de aandacht van je boodschap afleiden. Ben je benieuwd naar meer informatie over onze roll-banner systemen én bijpassende media? Download dan de brochure.
Onderwerpen: Display