Slecht geplakte raam stickers: ergernis van elke visual merchandiser!
Visual merchandising is het aantrekkelijk inrichten van etalages en winkeldisplays. Als visualmerchandiser of etaleur ben je daarom verantwoordelijk voor de algehele presentatie van jouw merk of winkel. Je weet dat een aantrekkelijke, uniforme uitstraling de verkoop stimuleert en helpt bij het ontwikkelen van het imago van je merk. Slecht geplakte raam stickers helpen daar niet bij! Je wil immers dat jouw etalage klanten naar binnen trekt in plaats van voorbij laat lopen. Maar hoe voorkom je slordig geplakte stickers? Eenvoudig: dat is een kwestie van het juiste materiaal kiezen!
Raam stickers als onderdeel van visual merchandising
Raam stickers zijn een belangrijk onderdeel van visual merchandising. Ze geven aan wat er in de winkel verkrijgbaar is, welke acties er lopen en zijn een eyecatcher voor winkelend publiek. Bijna iedere winkelruit is wel voorzien van raamstickers, of ze nu een kortingsactie of de nieuwe collectie aankondigen. Ondanks hun populariteit, wordt een groot deel van de stickers toch nog slecht aangebracht. Ze zitten bijvoorbeeld vol met luchtbellen of hebben omgekrulde randen. Dat staat slordig en vormt niet bepaald een mooi visitekaartje voor je merk!
Waarom zien raam stickers er soms zo slecht uit?
Er zijn verschillende redenen waarom raam stickers er soms niet netjes uitzien. Tijd en geld spelen zoals gewoonlijk bij promotiecampagnes een grote rol. Merken of winkels kiezen ervoor kosten en tijd te besparen door hun eigen personeel de stickers te laten plakken in plaats van een professional in te huren. Bovendien is voor veel stickers enige kennis vereist, bijvoorbeeld over de plaktechniek, geschikte ondergronden en voorbereiding of nabehandeling van het materiaal. Vaak heeft het personeel deze kennis niet of wordt er geen informatie over opgezocht. Zonder de juiste kennis zal het resultaat in veel gevallen tegenvallen.
Het juiste materiaal bespaart je een hoop!
Gelukkig kan het anders. Je kunt ervoor kiezen een professioneel montagepersoneel in te huren, maar daar leent het budget zich niet altijd voor. Dat is begrijpelijk. Een alternatief is kiezen voor makkelijker te verwerken materiaal. Er zijn namelijk stickers die makkelijk, snel en op een nette manier door het winkelpersoneel aangebracht kunnen worden. Dat bespaart je niet alleen tijd en geld, maar ook een hoop gedoe met stickers die te vaak opnieuw geplakt moeten worden en je etalage een slechte uitstraling geven.
Raam stickers met dot belijming
De stickers waar ik op doel hebben een speciale ‘dot’ belijming. Dat betekent dat er kleine luchtkanaaltjes door de belijming lopen waar lucht doorheen kan ontsnappen. Daarmee voorkom je die lelijke luchtbellen onder de sticker. Bovendien kun je deze sticker droog plakken, waardoor er geen vocht onder de sticker zal achterblijven. Ook het aanbrengen van de sticker is heel simpel: je hoeft ‘m na het plakken alleen maar even met de vlakke hand aan te wrijven en hij zit strak op de ondergrond. Per ongeluk toch scheef of op de verkeerde plek geplakt? Geen probleem, je kunt de sticker zonder moeite verplaatsen. En is de actie afgelopen? Dan haal je de sticker weer weg zonder dat er lijmresten achterblijven op het raam.
In dit filmpje laten we zien hoe makkelijk het is:
Voorkom ergernis, probeer eens gebruiksvriendelijke raam stickers
Er zijn zoveel alternatieven voor de raamstickers die vervelend zijn in gebruik. In onze brochure vind je allerlei varianten, waaronder die met dot-belijming. Heb je al ervaring met deze raam stickers? Deel deze dan in een reactie!
Onderwerpen: Easy Dot, PoS reclame