Kernwaarden organisatie uitbeelden? Dat kan op wanden, vloeren en ramen!

black-and-red-typewriter-1995842Als bedrijf of organisatie heb je natuurlijk jouw kernwaarden. Kernwaarden dragen bij aan je identiteit, ze maken duidelijk waar je met jouw bedrijf voor staat. Maar dan moet je jouw kernwaarden wel weten over te brengen. Hoe je dat doet? Je schrijft erover op je website, je draagt ze uit in je handelen én je brengt ze bij jouw doelgroep visueel onder de aandacht. Dat doe je met behulp van tijdelijke of permanente visuals en teksten in jouw bedrijfspand. In dit blog geven we je tips voor je wanden, vloeren en ramen.

Gekken en dwazen?

Je kent het spreekwoord vast wel: ‘Gekken en dwazen schrijven hun namen op muren en glazen’. Wat betekent dat mensen die het minst te zeggen hebben, vaak het hardst schreeuwen. Maar de marketeers weten wel beter, wie schrijft, die blijft! Een marketeer zou daarom zeggen: ‘De slimste bazen schrijven hun namen op muren en glazen’. En niet alleen je naam natuurlijk, op muren kun je hele teksten kwijt. En daar kun je maar wat leuke dingen mee doen. Jouw kernwaarden in spreekwoorden of gezegden verbeelden, bijvoorbeeld. Ben jij vasthoudend als een buldog? Zetten jullie de puntjes op de i? Denk jij out of the box? Willen jullie scoren of zoek jij het voor of met jouw klant hogerop? Mooie kernwaarden die je prachtig kunt verbeelden! 


Een teken aan de wand

Muren en wanden zijn vaak royale oppervlakken waar je echt iets moois mee kunt doen. Zeker als je materialen gebruikt waarmee je jouw persoonlijke ideeën kunt vormgeven. High-tack muurstickers bijvoorbeeld, of geprint vliesbehang. Afhankelijk van de functie van de ruimte kies je voor een bepaalde uiting en het materiaal. Een wand leent zich in kantoren uitstekend voor iets groots, maar in een winkel is het veel lastiger om op een muur jouw kernwaarden te verbeelden. Daarom is in het Aziatische restaurant Tante Lein gekozen voor een muursticker met haar kleurrijke logo, terwijl de leverancier van high-tech afvalverwerkingsoplossingen WTT koos voor wandvullend, printbaar vliesbehang.


Wall grip muursticker Tante Lein


Jij laat niet over je lopen, maar jouw vloeren wel

In een ruimte is een wand meestal de eerste blikvanger, daarom worden vloeren nogal eens vergeten. Terwijl mensen al lopende veelal naar beneden kijken. Vaak gebeurt dat onbewust, gewoon omdat je nu eenmaal steeds moet vaststellen of het wel veilig is om je ene voet voor de andere te plaatsen. Een gewone vloer valt niet op en blijft zelden in het geheugen hangen, maar een vloer die afwijkt, zie je meteen. Vloeren zijn daarom heel geschikt voor het uitdragen van boodschappen en dus ook voor het uitbeelden van jouw kernwaarden. Zo kun je heel goed het plan van aanpak van jouw bedrijf letterlijk in verschillende stappen weergeven. Maar je kunt met een vloer ook iets heel anders doen. Je kent vast die straatschilderingen met 3D-effect wel van afgronden of scheuren in de straat. Zoiets kun je ook heel goed realiseren met vloerstickers. Laat je fantasie de vrije loop of kijk eens naar een voorbeeld in dit blog.

Gigantische vloersticker als ultieme blikvanger 9

 

Kom ‘t erin, dan kö-j d’r oet kiek’n

Kom binnen, dan kun je eruit kijken. Met dit gezegde kun je in Twente welkom worden geheten. Je kunt het gezegde letterlijk nemen als je jouw ramen bijvoorbeeld met One Way Vision folie beplakt waardoor jouw bezoekers niet naar binnen, maar wel naar buiten kunnen kijken. Je kunt ook kiezen voor een folie om je ramen helemaal of gedeeltelijk te blinderen. Etched glass folie is zo’n folie. Het voordeel hiervan is dat je nog wel lichtinval binnen krijgt. Kies je voor gekleurde etched glass folie, dan krijg je helemaal een bijzonder effect. Met kleur kun je jouw kernwaarden verder benadrukken.
Blauw wordt bijvoorbeeld gezien als de kleur van heldere communicatie en betrouwbaarheid. Geen wonder dat blauw zo vaak in zakelijke logo’s terugkomt! Rood staat voor passie en lef, terwijl geel voor creativiteit en energie staat.
In dit blog zie je hoe gele etched glass folie is gebruikt en hoe de pop-up store Readly van onder tot boven werd beplakt met vele grote stickers.


Readly-32.webp

Je kernwaarden blijven plakken, ook op een lastige ondergrond

Heb jij te maken met gips- of spaanplaatwandjes? Of een andere geruwde ondergrond? De Neschen Wall-grip folies - zowel in structuur als glad verkrijgbaar – hebben een extra grote kleefkracht. De folies zijn ook buiten te gebruiken en er is zelfs een folie die je voor tijdelijke acties op de vloer kunt gebruiken.

Hoe ga jij je kernwaarden uitbeelden?

Ben je enthousiast geworden over de vele mogelijkheden en heb je al ideetjes om jouw kernwaarden te verbeelden? Om het beste materiaal voor jouw ideeën te kiezen, download je de brochure Interior Design. Daarin vind je tal van materialen met hun mogelijkheden in woord én in beeld.

Download de Interior Design brochure