Innovatief denken: 3 x onconventioneel gebruik van producten.
Op een stoel gaan staan om iets van een bovenste plank te pakken, klinkt dit bekend? Iedereen doet het wel eens, maar het is niet het hoofddoel van een stoel, het is immers ontworpen om op te zitten. Het is slechts een dagelijks voorbeeld van hoe innovatief wij mensen kunnen zijn. Maar het laat ook zien dat als je iets verder kijkt dan het eigenlijke doel van een product, je misschien, soms met kleine aanpassingen, in staat bent om hetzelfde product voor totaal andere doeleinden of in andere branches te gebruiken. Dit opent deuren naar nieuwe markten waarmee je je omzet kunt verhogen.
In dit artikel delen we 3 voorbeelden van onconventioneel gebruik van onze producten.
#1 Gudy dot tape gebruikt voor prijslabels
Onze zelfklevende Gudy Dot tape wordt normaal gesproken gebruikt voor het bevestigen van foto's in albums, aan de muur of aan de koelkast; voor het bevestigen van stoffen, die achteraf moeten worden genaaid; of als opplak tool voor scholen, bibliotheken of kantoren.
Maar de grootste meubel retailer in Rusland, Hoff, gebruikt de Gudy Dot tape als oplossing voor het bevestigen van prijs- en productinformatie op hun meubels. Alles wat op het meubilair, de wanden en glas gemonteerd moet worden, wordt met Gudy Dot Tape opgeplakt.
Waarom? Omdat de tape zeer eenvoudig aan te brengen en te verwijderen is. Dots die op het oppervlak zijn achtergebleven kunnen probleemloos worden weg gewreven zonder het meubilair te beschadigen.
Gudy Dot tape werkt als een transferlijm, het heeft geen dragermateriaal. De puntvormige lijm kan eenvoudig worden overgebracht door de tape op het oppervlak te plaatsen, met de hand lichtjes aan te wrijven en dan het rug-papier weg te trekken waardoor de dots op het oppervlak worden overgebracht. In het geval van meubel retailer Hoff hebben ze een plastic hoesje gebruikt voor hun prijskaartjes. Nadat de prijskaartjes zelfklevend zijn gemaakt, kunnen ze op elk gewenst oppervlak worden geplakt, zoals hout, glas of metaal. Wanneer het meubel wordt verkocht of een nieuwe prijs krijgt, kan het prijskaartje zonder beschadigingen worden verwijderd.
Gudy dot gebruikt om prijskaartjes op allerlei meubeloppervlakken te monteren.
Gudy dot is eenvoudig aan te brengen en te verwijderen.
#2 Mode tassen gemaakt van flexface
We kennen Flexface banners als een materiaal dat veel gebruikt wordt voor het maken van grootschalige banieren voor displays, podiumconstructies en beurzen. Maar het Italiaanse merk "Amarilla Artigianato Artistico" zag het materiaal als een creatieve oplossing om handtassen op maat te maken.
Ze gebruiken hiervoor een flexface materiaal met een zwarte achterzijde. Het materiaal wordt vervolgens geprint met modieuze trendy motieven. Na het printen wordt het flexface op de naaimachine in elkaar gestikt en omgetoverd tot een tas. Omdat het materiaal relatief sterk en gemakkelijk schoon te maken is én op een naaimachine verwerkt kan worden is het ideaal om te gebruiken voor modetassen. Bovendien is het een veganistisch alternatief voor echt leer!
Modieuze tassen gemaakt van flexface banner
#3 Kussenslopen gemaakt van akoestisch textiel
In de loop der jaren wordt print steeds meer geïntegreerd in het interieur. Naast commercieel gebruik in reclamecampagnes worden geprinte media steeds vaker gebruikt als wand-, vloer- of plafondbekleding. Naast de hoofdvormgeving van een ruimte kan geprinte media ook worden gebruikt voor de kleine decoratieve elementen, zoals bedrukte lampenkappen, bloempotten, gordijnen of kussens. Om een voorbeeld te geven creëerde Neschen enkele jaren geleden een pop-up store om te laten zien hoe je een winkel uitsluitend met geprinte materialen kunt vormgeven. Een van de decoratieve elementen waren de bedrukte kussenslopen van akoestisch textiel. De 3d wafelstructuur in het textiel geeft het kussen een unieke moderne look & feel. Met digitale bedrukking is het mogelijk om tegen lage kosten en met kleine opages te werken. Dat maakt het ideaal voor de trendgevoelige decoratiemarkt.
Kussenslopen gemaakt van het akoestische textiel "Filmotex Silencio 5 white".
Think outside the box!
We hopen dat deze 3 voorbeelden over het gebruik van producten voor andere toepassingen en in andere branches je hebben geïnspireerd om eens op een andere manier naar je eigen producten te kijken. Buiten de vaste kaders denken kan je een vernieuwend perspectief geven, maakt je minder afhankelijk van je huidige klantengroep en kan je bedrijf een boost geven.
Gebruik je producten al op verschillende manieren of voor verschillende doeleinden? Laat het ons weten in een reactie en deel je creativiteit met ons! Wilt je meer weten over de materialen die in deze blog worden genoemd? Neem dan contact op of vraag een sample aan!
Onderwerpen: Akoestisch textiel, opplakfolie, Flexface