Filmolux Benelux Blog

Voordelen van statisch hechtende stickers in retail campagnes

Geschreven door Marlies Hofhuis | 26 april 2016

Campagnes in de retail zijn vaak maar van korte duur. Daarom is het slim om het materiaal dat je voor promotie gebruikt, precies met dat doel uit te kiezen.

Voorop staat dat reclame-uitingen moeten opvallen, maar heb je daarnaast al onderzocht of het winkelpersoneel zelf makkelijk met het materiaal kan werken? Denk aan het aanbrengen en verwijderen ervan. Statisch hechtende stickers zijn heel geschikt voor korte-termijn reclame.

In dit blog lees je waarom dat zo is.

Statische hechtende stickers

Een statisch geladen sticker bestaat uit twee lagen, namelijk één laag van printbaar, elektrisch geladen polypropyleen en één laag van karton die de backing vormt. Zoals hierboven al beschreven, zijn de stickers onder andere zeer geschikt voor korte-termijn promotie omdat het materiaal gemiddeld drie maanden blijft zitten. Hoe minder je de sticker verplaatst en hoe gladder het oppervlak, des te langer blijft hij goed zitten. Het materiaal is verkrijgbaar in een witte en een heldere variant. Hieronder komen de drie andere grote voordelen van statisch hechte stickers naar voren.

Geschikt voor diverse ondergronden

Het succes van een reclamecampagne valt of staat bij de aandacht van de consument. Niet alleen als hij door de etalage besluit naar binnen te lopen, maar tijdens de hele winkelervaring. In de praktijk blijkt dat winkels van winkelketen aan de binnenkant vaak erg van elkaar verschillen en dat er veel uiteenlopende materialen voor de inrichting gebruikt zijn. Dat komt meestal doordat het in eerste instantie gekozen materiaal niet voor iedere ondergrond geschikt blijkt te zijn. Bijvoorbeeld stickers met een lijmlaag kunnen in sommige gevallen lijmresten achterlaten of kwetsbare ondergronden beschadigen. Sommige ondergronden zijn lijmafstotend behandeld of zijn te koud of vochtig (denk aan vriezers in supermarkten). Voor dergelijke kwetsbare of lastig te plakken ondergronden zijn statisch hechtende stickers een uitkomst. Deze stickers hechten gemiddeld drie maanden op de meeste gladde oppervlakken en zijn altijd schade vrij te verwijderen. Deze eigenschap voorkomt dat je veel verschillende promotiematerialen moet bestellen.

Snel en eenvoudig aan te brengen

Het kan wel eens voorkomen dat je tijdens een campagne de reclameboodschap wilt wijzigen. Bijvoorbeeld tijdens de uitverkoop of als er andere prijzen of kortingen gaan gelden. Statisch hechtende stickers kunnen in dat geval zeer snel aangebracht en weer verwijderd worden door jouw eigen winkelpersoneel. Hiermee bespaar je de kosten van een duur installatieteam. Het gebruik van statische hechtende stickers is daarmee tijdbesparend en kostenefficiënt.

Milieuvriendelijk

Een groot deel van de winkeliers hecht veel waarde aan het milieu. Bewust omgaan met het milieu houdt ook in dat je bewust kiest voor milieuvriendelijke materialen. Statisch hechtende stickers bevatten geen lijm of schadelijke chemicaliën, ze zijn namelijk gemaakt van milieuvriendelijk polypropyleen. Bovendien hoef je na het verwijderen van een sticker geen schadelijke schoonmaakmiddelen te gebruiken. Statisch hechtende stickers zijn recyclebaar en kunnen veilig door verbranding vernietigd worden. Een veilige keuze voor het milieu dus.

Statisch hechtende stickers uitproberen?

Ben je benieuwd hoe deze stickers werken, bekijk dan de onderstaande video. 

 

Wil je het zelf uitproberen? Vraag dan een gratis sample aan via onderstaande button.