Abri’s zijn altijd enorm zichtbaar op stations en andere openbare ruimtes. Hun prominente locatie maakt ze het ideale medium voor reclame. Daarvan zie je verschillende vormen terug. De bekende standaard poster, eventueel in een (automatische) wissellijst die twee posters afwisselt, de backlit poster of een combinatie hiervan. Ongeacht de installatie, is buitenreclame in abri’s in veel gevallen aan beide zijden van de abri zichtbaar. Soms zijn er zelfs meerdere vlakken van een abri beschikbaar voor buitenreclame. Daarmee vormt de abri een mooi medium om een campagne onder de aandacht te brengen van reizigers.
Van Reclamebureau Limburg ontvingen wij foto’s van twee abri’s in Duitsland. Voor de Duitse opdrachtgever, printte het reclamebureau de visual op polyester backlit folie. De geprinte poster wordt aangebracht op een lichtbak en is daarom 24 uur per dag zichtbaar. Extra prominent dus!
Hieronder zie je het resultaat:
Reclamebureau Limburg koos voor deze backlit folie, omdat het mooi uitlicht, van goede kwaliteit is en lang meegaat. Vooral dat laatste is belangrijk omdat de posters minstens een jaar mee moeten kunnen. Backlit folie is stevig, vormvast en voorzien van een kras- en waterbestendige coating. Dat maakt het ideaal materiaal om gedurende een langere tijd (beschermd) buiten toe te passen.
Eigenaar van Reclamebureau Limburg Marco Ramaekers is erg tevreden met de gebruikte backlit folie: “Het uiteindelijke resultaat buiten is heel erg mooi. Wij zijn erg tevreden over het materiaal en hebben het inmiddels al voor meerdere abri’s en stadsplattegronden gebruikt”. Marco’s verhaal geeft wel aan dat het backlit materiaal voor veel meer toepassingen geschikt is. Naast de stadsplattegronden die hij noemt, lieten wij in eerdere blogs met praktijkvoorbeelden al zien dat backlit folie ook in te zetten is als grootformaat buitenreclame, om bijzondere beursstands te creëren en om afwisseling aan te brengen in de printmedia die gebruikt wordt bij een tentoonstelling. Bovendien hoeft backlit folie niet perse verlicht te worden, je kunt het ook zonder belichting aanbrengen op een geschikt oppervlak.
Backlit posters zijn een ideale aanvulling in je reclamecampagne metandere printmedia, zoals vloer- en raamstickers. Bijvoorbeeld one-way-vision folie die een boodschap van buiten zichtbaar maakt, terwijl mensen aan de binnenzijde van de print gewoon door de folie naar buiten kunnen kijken. Dat zie bijvoorbeeld terug op bussen en gebouwen. Door verschillende printmedia te combineren, maak je de campagne compleet. Vloerstickers en backlit posters breng je binnen in een ruimte aan, backlit of gewone posters in de abri en vervolgens ‘pak’ je ook het vervoersmiddel in met one-way-vision folie. Als dat geen statement maakt!
Waar zou jij backlit folie voor gebruiken? Je komt het vaak tegen als buitenreclame, maar misschien ken jij nog wel originelere toepassingen? Ik ben benieuwd naar je reactie! Wil je dit materiaal zelf eens proberen? Vraag dan een gratis sample aan via onderstaande knop.