Door je personeel zelf reclamestickers te laten plakken, bespaar je een hoop tijd en geld. Als je kiest voor stickermateriaal dat zo makkelijk aan te brengen én te verwijderen is, kan je personeel het zelf zonder moeite aanbrengen op het gewenste oppervlak. Dat bespaart je niet alleen de kosten van het inhuren van een externe partij, maar ook de tijd die je kwijt bent aan het inplannen van een afspraak met deze partij. Je personeel is toch al in de winkel en de kans is groot dat die ’s ochtends vroeg of tegen sluitingstijd wat minuten over hebben om reclamestickers aan te brengen. Bovendien zijn de meeste materialen die makkelijk aan te brengen zijn, ook zonder achterblijvende resten te verwijderen. Schoonmaken achteraf is dus niet nodig.
Het allerlaatste wat je wil is dat reclamestickers vol zitten met luchtbellen of dat de randen al na een dag omkrullen. Slordig aangebrachte stickers zijn immers geen visitekaartje voor je winkel. Je wilt gewoon nette stickers die goed op het oppervlak blijven zitten zolang jij dat wilt en die zonder al te veel moeite te plakken zijn. Hieronder benoem ik een aantal stickermaterialen die makkelijk door jouw personeel aan te brengen zijn op de etalageruit, displays of andere oppervlakken in de winkel. Sommige zijn meer geschikt voor korte termijn gebruik, anderen blijven langer mooi. Bedenk daarom van tevoren voor welk doel je de reclamestickers gaat inzetten.
Dit bijzondere materiaal is dummy-proof. De folie heeft namelijk een zogenoemde ‘dot’ belijming waar lucht doorheen kan ontsnappen. Dat heeft als groot voordeel dat je ‘m kunt herpositioneren als je ‘m verkeerd geplakt hebt. In één keer goed plakken is dus niet meer noodzakelijk en dat komt voor sommige mensen best wel handig uit! Een ander voordeel is dat je geen water nodig hebt om de sticker aan te brengen, dat scheelt heel wat gerotzooi op het oppervlak. Ook verwijderen gaat zonder moeite, want er blijven geen lijmresten achter.
Net zoals de dummy-proof Easy Dot folie hierboven, heeft de Easy fix folie een semi-permanente belijming. Ook deze folie is makkelijk, snel en zonder luchtbellen aan te brengen op allerlei gladde oppervlakken. Dit komt omdat de folie wat dikker is. Deze folie kan zowel binnen als buiten gebruikt worden. Denk bijvoorbeeld aan een evenement ter gelegenheid van de opening van een nieuwe vestiging of van unieke acties.
Als je op zoek bent naar reclamestickers die niet voor op een raam bedoeld zijn, denk dan eens aan duurzame magneetstickers. Deze reclamestickers zijn gemaakt van magneetfolie en plakken op alle ijzerhoudende ondergronden. Wil je nu een magnetische wand creëren waarop je bijvoorbeeld ijzerhoudende stickers wilt kunnen plakken? Kies dan voor een magnetische zelfklevende basisfolie. Dat is bijvoorbeeld handig als kortingsacties elkaar snel opvolgen en je niet het hele oppervlak direct wil voorzien van een nieuwe folie. We noemen deze reclamestickers trouwens duurzaam omdat het materiaal geheel PVC-vrij is. Bovendien zijn de visuals prima her te gebruiken. Dubbel duurzaam!
Ben je door bovenstaande voorbeelden geïnspireerd om nieuwe reclamestickers uit te proberen voor jouw promotiecampagne? Denk dan ook eens aan de duurzame alternatieven die er zijn. In ons e-book Sustainable Branding lees je alles over een duurzame promotiestrategie en de materialen die je hierbij kunt gebruiken. Heb jij een van de genoemde reclamestickers al eens geprobeerd? Deel je ervaring dan met ons in een reactie!