Hoewel je je boodschap groots over kunt brengen, is het gebruik van de banner slechts een kleine moeite zoals je in deze video ziet:
Een van de grootste voordelen van deze systemen is dat ze altijd kunnen worden voorzien van een nieuwe print. Dat maakt een roll-up banner niet alleen een blikvanger waarmee je je boodschap overbrengt, het is ook nog eens een zeer decoratieve toevoeging aan je beursstand of winkelpand. Ideaal dus wanneer je de banner voor verschillende gelegenheden in wilt zetten of na een beurs nog op kantoor wilt blijven gebruiken. Het opbergen en vervoeren van een roll-up banner na een event is bovendien een fluitje van een cent. En wist je trouwens dat onze Roll Up S10 bekroond is met de bekende Red Dot Design award?
Wil je je bedrijf promoten, een nieuw product introduceren of een nieuwe dienst aanbieden? Of ben je op zoek naar een perfecte oplossing om een andere boodschap over te brengen? Dat kan uitstekend met een roll-up banner. Houd voor een perfecte presentatie rekening met de volgende ontwerp tips:
Als je jouw boodschap hebt geformuleerd en het ontwerp hebt gemaakt, is het tijd om de roll-up banner samen te stellen zodat ie voldoet aan jouw wensen en eisen.
Omdat dit displaysysteem zo flexibel en makkelijk in gebruik is, komt het vaak voor dat bedrijven ‘m bij verschillende gelegenheden en in diverse ruimtes toepassen. Perfect, maar dan moet je wel rekening houden met variërende lichtinvallen en lichtsterktes om de banner in alle gevallen even goed zichtbaar te laten zijn. Door gebruik te maken van printmedia met een hoge opaciteit, blijft de zichtbaarheid gegarandeerd. Dankzij de zilverkleurige achtergrond voorkom je dat er licht doorheen schijnt. Bovendien is de krasbestendigheid van de banner van belang. Zeker als je het systeem regelmatig gaat gebruiken. Beschikt het printmateriaal van zichzelf niet over een krasbestendige coating, zorg dan dat je deze lamineert met een krasbestendige lamineerfolie. Hierdoor staat niets een permanente en visueel aantrekkelijke presentatie meer in de weg.
Om de kwaliteit van de banner zo lang mogelijk te behouden, is het slim om voor materialen te kiezen die het best passen bij de gelegenheid waarvoor je de banner gaat inzetten. We maken hierbij onderscheid tussen media die bedrukt kunnen worden met inkten op waterbasis (Printlux) en media die bedrukt kunnen worden met (eco) solvent, latex- en UV-uithardende inkten (Solvoprint).
Als je de banners meerdere keren gaat gebruiken, raden we aan om voor media te kiezen die voorzien zijn van een krasbestendige inkjetcoating, een zeer goede vlakheid hebben en absoluut ondoorzichtig zijn.
Deze drie voordelen leiden ertoe dat een roll-banner gegarandeerd meerdere beurzen meekan zonder te beschadigen. Ook hoeft de banner hierdoor niet gelamineerd te worden met een krasbestendige lamineerfolie.
Na deze informatie en tips voor het ontwerpen van jouw boodschap, het kiezen van de juiste materialen en gebruik van een roll-up banner, staat niets je meer in de weg om jouw doelgroep te bereiken. En houd tot slot in gedachte: less is more. Probeer het rustig te houden en vermijd te veel verschillende felle kleuren die de aandacht van je boodschap afleiden. Ben je benieuwd naar meer informatie over onze roll-banner systemen én bijpassende media? Download dan de brochure.