Muren en wanden zijn vaak royale oppervlakken waar je echt iets moois mee kunt doen. Zeker als je materialen gebruikt waarmee je jouw persoonlijke ideeën kunt vormgeven. High-tack muurstickers bijvoorbeeld, of geprint vliesbehang. Afhankelijk van de functie van de ruimte kies je voor een bepaalde uiting en het materiaal. Een wand leent zich in kantoren uitstekend voor iets groots, maar in een winkel is het veel lastiger om op een muur jouw kernwaarden te verbeelden. Daarom is in het Aziatische restaurant Tante Lein gekozen voor een muursticker met haar kleurrijke logo, terwijl de leverancier van high-tech afvalverwerkingsoplossingen WTT koos voor wandvullend, printbaar vliesbehang.
In een ruimte is een wand meestal de eerste blikvanger, daarom worden vloeren nogal eens vergeten. Terwijl mensen al lopende veelal naar beneden kijken. Vaak gebeurt dat onbewust, gewoon omdat je nu eenmaal steeds moet vaststellen of het wel veilig is om je ene voet voor de andere te plaatsen. Een gewone vloer valt niet op en blijft zelden in het geheugen hangen, maar een vloer die afwijkt, zie je meteen. Vloeren zijn daarom heel geschikt voor het uitdragen van boodschappen en dus ook voor het uitbeelden van jouw kernwaarden. Zo kun je heel goed het plan van aanpak van jouw bedrijf letterlijk in verschillende stappen weergeven. Maar je kunt met een vloer ook iets heel anders doen. Je kent vast die straatschilderingen met 3D-effect wel van afgronden of scheuren in de straat. Zoiets kun je ook heel goed realiseren met vloerstickers. Laat je fantasie de vrije loop of kijk eens naar een voorbeeld in dit blog.
Kom binnen, dan kun je eruit kijken. Met dit gezegde kun je in Twente welkom worden geheten. Je kunt het gezegde letterlijk nemen als je jouw ramen bijvoorbeeld met One Way Vision folie beplakt waardoor jouw bezoekers niet naar binnen, maar wel naar buiten kunnen kijken. Je kunt ook kiezen voor een folie om je ramen helemaal of gedeeltelijk te blinderen. Etched glass folie is zo’n folie. Het voordeel hiervan is dat je nog wel lichtinval binnen krijgt. Kies je voor gekleurde etched glass folie, dan krijg je helemaal een bijzonder effect. Met kleur kun je jouw kernwaarden verder benadrukken.
Blauw wordt bijvoorbeeld gezien als de kleur van heldere communicatie en betrouwbaarheid. Geen wonder dat blauw zo vaak in zakelijke logo’s terugkomt! Rood staat voor passie en lef, terwijl geel voor creativiteit en energie staat.
In dit blog zie je hoe gele etched glass folie is gebruikt en hoe de pop-up store Readly van onder tot boven werd beplakt met vele grote stickers.
Heb jij te maken met gips- of spaanplaatwandjes? Of een andere geruwde ondergrond? De Neschen Wall-grip folies - zowel in structuur als glad verkrijgbaar – hebben een extra grote kleefkracht. De folies zijn ook buiten te gebruiken en er is zelfs een folie die je voor tijdelijke acties op de vloer kunt gebruiken.
Ben je enthousiast geworden over de vele mogelijkheden en heb je al ideetjes om jouw kernwaarden te verbeelden? Om het beste materiaal voor jouw ideeën te kiezen, download je de brochure Interior Design. Daarin vind je tal van materialen met hun mogelijkheden in woord én in beeld.