Dé 5 voordelen van One Way Vision folie op een rij

One Way Vision views

Zoals de naam al aangeeft, is One Way Vision raamfolie of bestickering waar je door één kant heen kunt kijken. Wanneer One Way Vision folie is aangebracht op het raam, zullen de mensen aan de buitenkant van het raam jouw reclame-uiting zien. Het mooie hieraan? Aan binnenzijde kun je juist dwars door de folie heen kijken. Op die manier valt je reclame dus op zonder enige belemmeringen voor het zicht van de gebruikers van het gebouw. In dit blog leggen we je haarfijn uit hoe One Way Vision folie precies werkt en wat volgens ons dé 5 voordelen van het gebruik van One Way Vision folie zijn.


Het geheim achter One Way Vision folie

One Way Vision Tate CollectiveHet One Way Vision effect wordt meestal bereikt door een zelfklevende raamfolie op het glas aan te brengen. De folie bevat zowel bedrukte delen (een drukpatroon) als onbedrukte doorzichtige delen die tot 50% van de folie beslaan. Wanneer men naar de bedrukte zijde kijkt, wordt het oog naar de gedrukte kleuren getrokken omdat deze meer licht weerkaatsen dan door de doorschijnende gedeelten gaat. Let wel, dit geldt alleen als de verlichting aan de buitenzijde meer helder is dan aan de binnenzijde.

Wat is dan het geheim achter het One Way Vision effect? Je zorgt ervoor dat de gedrukte afbeeldingen aan de andere kant van het glas aan het oog worden onttrokken of verborgen worden. Dit wordt het beste bereikt met een zwarte “achterkant” die precies alle bedrukte gedeelten van de folie bedekt zonder de doorschijnende (onbedrukte) gedeelten te blokkeren. Wanneer men dan door de achterkant van de folie kijkt, overheerst het beeld dat door de folie heen komt omdat de zwarte laag het licht absorbeert en minder zichtbaar is voor het oog. Meer weten? Bekijk dan ook onderstaande video met uitleg!



Verlichting is key bij One Way Vision folie

One Way Vision Radio on Air

Verlichting is een bepalende factor voor het totale effect van doorschijnende raamfolies. Want wanneer er meer licht aan de binnenkant is, of als het donker buiten is, zullen de meeste One Way Vision afbeeldingen aan “burn-through” lijden. Zo kunnen de lichten binnen een gebouw of voertuig soms het effect van de afbeeldingen verminderen en elimineren, als er geen of ontoereikende externe verlichting is. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden!

Wat een oplossing kan zijn voor donkere situaties is het gebruiken van doorzichtige afbeeldingen met achtergrondverlichting. Deze doorzichtige folies laten ook daglicht binnen en bieden een doorkijk naar buiten, waarbij de doorschijnende witte film gebruikmaakt van de bestaande verlichting in bijvoorbeeld de winkel om de graphics te “black-lighten”. Een andere optie die je kan toepassen bij slechte lichtomstandigheden is de buitenkant van het glas verlichten met kunstlicht.

 One Way Vision translucent

 

De 5 voordelen van One Way Vision folie

One Way Vision folie heeft eigenlijk alleen maar voordelen. Hieronder zetten we dé vijf voordelen voor jou op een rijtje:

1. Niet naar binnen kijken, wél naar buiten

Zoals we al aanstipten; hoe ideaal is het dat je een gebouw of voertuig als advertentieruimte kan gebruiken, zonder dat dit het zicht van zijn gebruikers belemmerd? Dit voordeel staat daarom met stipt op 1!

2. Voordelig

De toepassing van One Way Vision folie is een voordelige oplossing voor de reclame-uitingen. Want in veel gevallen kan een eigen pand als reclamedrager fungeren. Je hoeft dus geen extra materialen in te zetten om jouw boodschap goed over te brengen.

3. Warmtewerend

One Way Vision folie vermindert directe straling van de zon. Hierdoor ontstaat er minder schittering en warmte van de zon. Dit maakt raamfolie ideaal voor grote ramen op (kantoor)gebouwen, winkelpanden, musea maar zeker ook op woningen.

4. Makkelijk aan te brengen en te verwijderen

Naast dat One Way Vision folie gemakkelijk aan te brengen is, biedt het ook een schone verwijdering. Dit houdt in dat het makkelijk te verwijderen is en het geen resten achterlaat. Dit maakt deze folie uitermate geschikt voor tijdelijke buitenreclames zoals aankondigingen, actiemarketing, het verbergen van leegstand of reclame op locatie.

5. Verhoogt privacy

One Way Vision folie is ook specifiek in te zetten om privacy te waarborgen, naast reclame-uiting. Denk bijvoorbeeld aan spreekruimtes of vergaderruimtes. Doordat er van buiten niet meer naar binnen gekeken kan worden, ziet men niet wie er achter het glas zitten. Dit is belangrijk wanneer het gaat om vertrouwelijke informatie. Ook zitten de personen in het gesprek niet ‘te kijk’ voor de buitenwereld waardoor ze zich meer op hun gemak kunnen voelen. Dit zorgt er mogelijk voor dat een werknemer zich meer openstelt en meer durft te zeggen. Met als gevolg: de productiviteit stijgt!

 

Jouw volgende raamstickers ook met One Way Vision folie?

Ben je na het lezen van dit blog enthousiast geworden en benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen als het aankomt op One Way Vision folie? Naast de bovenstaande toelichting, geven wij graag gericht advies. Maar misschien wil je liever eerst zelf de verschillende One Way Vision mogelijkheden bekijken. Vraag dan eenvoudig een swatchbook van Contra Vision one way vision folies bij ons aan en verdiep je in de vele mogelijkheden!

New call-to-action