Geprinte media kom je overal tegen. Denk aan posters en point-of-sale prints in winkels, inspirerende of juist rustgevende wandbekleding en raamstickers in kantoren, aankleding van beursstands en printmedia op evenementen. Ook in horeca kom je veel printmedia en interieurfolies tegen, zij bepalen grotendeels de sfeer in de zaak. Maar lang niet alle varianten worden nu gebruikt. Om je te inspireren, geef ik in dit blog drie voorbeelden van printmedia die perfect tot hun recht komen in de horeca.
De horeca staat nooit stil. Denk aan seizoensspecials, wisselingen van interieur per thema’s en het wel of niet gebruiken van het terras. Voor iedere situatie is andere aankleding vereist. Een muur schilderen kan, maar duurt even en hindert gasten en personeel. Een alternatief is het inzetten van printmedia. Die bieden veel meer flexibiliteit: je kunt ze afwisselen zodra de sfeer, het thema of de boodschap verandert. Denk aan zomerse of juist winterse thema’s of speciale acties rond feestdagen zoals Kerst en Pasen. Met de volgende drie printmedia is afwisseling een fluitje van een cent.
Als er één plek is waar veel gebruik gemaakt wordt van krijtborden, is het wel in de horeca. Krijtborden stralen authenticiteit uit en zijn erg flexibel in te zetten. Ze zijn ideaal om het menu van de dag aan te prijzen en speciale acties te communiceren. Vaak zijn dit klassieke krijtborden waarbij je zelf volledig bepaalt welke boodschap en andere visuals erop te zien zijn. Nu kun je er ook voor kiezen om met geprinte krijtbordfolie te werken, dan staan er vaste teksten of visuals op waar je zelf je eigen boodschap nog bij kunt schrijven met krijt. De folie aanbrengen of verwijderen doet het eigen personeel in een handomdraai, dankzij de speciale easy dot belijming waardoor er geen luchtbellen ontstaan of restjes achterblijven. Bekijk de voorbeelden ter inspiratie.
De wanden van een horecagelegenheid zijn ideaal om een bepaalde sfeer over te brengen. De meest bekende vorm van wandbekleding is behang. Door de digitale printtechnologie zit je gelukkig niet meer vast aan de traditionele behangsoorten met repeterende patronen. Je kunt nu juist kiezen voor een op maat geschaalde afbeelding die de sfeer of jouw merk perfect tot uiting brengt. Een goed voorbeeld hiervan zijn de foto’s van de onderstaande lunchroom. Zij hebben ervoor gekozen om de producten die ze verkopen in grote sfeerafbeeldingen terug te laten komen op de wand. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen een hele andere sfeer neer zetten met prints van een betonmuur of een muur gemaakt van houten planken. Dankzij digitale print heb je het ontwerpproces helemaal zelf in de hand.
Ook het meubilair in een hotel, restaurant of café is zo nu en dan toe aan een opfrisbeurt. Met zelfklevende meubelfolie kun je eenvoudig en snel van uitstraling wisselen. Of het nu gaat om de bar, kastdeuren, achterwanden of deuren, alle verticale oppervlakken voorzie je in een mum van tijd van een nieuwe look. Bovendien is het materiaal zo ontworpen dat bijna niets dat in een keuken gebruikt wordt het oppervlak kan beschadigen, of het nu gaat om schoonmaakmiddelen, koffie of rode wijn, de folie is er tegen bestand.
Deze folies zijn in zeer veel verschillende decors verkrijgbaar, van rustiek hout tot stoer beton of authentiek steen. Voor een chique uitstraling kies je voor hoogglans. Wil je juist een moderne uitstraling? Dan kies je voor een extra matte look. Het grote voordeel van deze folies is dat je ze gewoon weer kunt verwijderen zodra je van thema wilt wisselen. Ideaal als je bijvoorbeeld de sfeer in een restaurant wilt aanpassen aan het seizoen.
Interesse in deze producten? Vraag een sample aan om het product te proberen!